Božjakovina d.d. - Kutak zdravlja

Kutak zdravlja

Ocjena
(0 Glas(a)ova)

Latinski - Zea Mais; Indijanci su je zvali "kćer života" (porijeklo Južna Amerika)
Kristofor Kolumbo donio je kukuruz iz Novoga svijeta u Španjolsku, gdje je bio prihvaćen s velikim oduševljenjem. Tisućama godina kukuruz je bio osnovna hrana meksičkih Indijanaca, kod kojih je kolesterol nizak,a bolesti srca rijetke. Naravno, da je moguće raspravljati o tome pripadaju li sve zasluge za nisku stopu srčanih oboljenja baš kukuruzu. Ipak, nitko ne može prigovoriti činjenici da je kukuruz dobar za zdravlje. Jedan klip kuhanog kukuruza ima samo 90 cal i čak 2,4 grama vlakana. Također sadržava veliku količinu kalija i nešto vitamina A.
MOGUĆE KORISTI
Vlakna pomažu u sprječavanju zatvora i mogu smanjiti opasnost od nastajanja raznih vrsta raka.
Kalij pomaže održavanju normalnog krvnog tlaka i rada srca, čime se smanjuje rizik od srčanog udara i kapi.
Kukuruz - kao sastojak javlja se u preko 3.000 prehrambenih proizvoda. Javlja se u kruhu, žitaricama za doručak, brašnu, prekrupi, raznim pekarskim proizvodima, poslasticama, ulju, škrobu, viskiju, džinu, votki, juhama, itd. A kao zaslađivač javlja se kao kukuruzni sirup, dekstroza, fruktoza i drugo.
Nutritivne vrijednosti:
U prosječno velikom svježem klipu kukuruza ima 80 do 100 kcal! Puno ugljikohidrata, malo masti tj. Koncept puno raspoložive energije - malo kalorija.
Žuta boja kukuruza potječe od karotena tj. Provitamina A koji djeluje kao antioksidans!
Bogat i mineralnim solima, a posebno željezom, fosforom, magnezijem i kalijem
Sadrži krom (povećava toleranciju na glukozu) pa se slobodno može uvrstiti u u prehranu dijabetičara.
Smiruje (usporavajući metabolizam tiroidne žlijezde) – preporuča se kad smo nervozni i razdražljivi.

Ocjena
(0 Glas(a)ova)

Latinski "Avena sativa"
Među žitaricama najbolji izvor kalcija, a bogata je i drugim mineralima (P, Fe, K, Mg, Zn).
Esencijalne masne kiseline: žitarica koja sadrži najviše masnih kiselina (oleinsku-36,4 % i linolnu- 40,5 %) koje su raspoređene u izvrsnom omjeru.
Bogata je i vlaknima koja utječu na smanjenje kolesterola u krvi i poboljšanje probave.
Ukupna prehrambena vlakna: 11.51 g, od čega netopljiva prehrambena vlakna 2.87 g, topljiva prehrambena vlakna 8.64 g – jako dobar izvor BETA GLUKANA!
Jača organizam, povećava stvaranje tjelesne topline, stimulira organizam, pomaže u slučaju anksioznosti, depresije, intelektualne napetosti i psihičkog umora. Pridonosi smanjivanju lošeg kolesterola i sprječava ateriosklerozu, ima diuretičko djelovanje, a zbog vlakana dragocjena je i protiv "lijenih crijeva" i hemoroida.
S obzirom na prisutnost hormona rasta u zrnu zobi, zajedno sa visokim postotkom kalcija i fosfora, zob je odlična hrana za mlade u fazi razvoja ali i za vrijeme trudnoće, dojenja i prelaska na čvrstu hranu.

Ocjena
(0 Glas(a)ova)

Latinski - "Triticum aestivum"
Postoje različite vrste pšenica, ovisno o broju kromosoma unutar njihovih stanica.
Nakon riže, pšenica je najšire upotrebljavana žitarica na svijetu.
Integralno zrno pšenice je jedan od najboljih izvora primarnih bjelančevina, a također sadrži i esencijalne minerale (P, Mg, Ca, Fe) i vitamine (provitamin A, vitamine B kompleksa, E, D i K) u značajnim količinama.
Zapravo, svaki dio pšeničnog zrna ima svoje vlastite kvalitete.
Pšenične posije koje dobivamo iz ovojnice razlikuju se od posija ostalog zrnja po tome što su bogate neprobavljivim vlaknima, a sadrže malo masnoća, te mnoge vitamine, naročito iz B skupine. S druge strane, u klici je postotak masnoća puno veći -12%, u njoj se nalaze i znatne količine vitamina E, te šećeri: saharoza i maltoza. Endosperm pšeničnog zrna se sastoji od škrobnih zrnaca i bjelančevina, i upravo sastav tih bjelančevina je najvažniji kod određivanja pekarske kvalitete pšeničnog brašna.
Iz svega ovoga vidi se kako intergalno zrno pšenice ima izuzetnu prehrambenu vrijednost.

Ocjena
(0 Glas(a)ova)

Latinski - "Hordeum Sativum" - Ričet, Orzo, Geršl
Ta stara žitarica potječe iz kamenog doba. To dokazuju dijelovi biljke i kruha koje su otkrili arheolozi. Ječam je dobar izvor biljnih proteina, vitamina B, te topljivih i netopljivih vlakana. (Topljiva vlakna snižavaju kolesterol, a netopljiva reguliraju probavu).
MOGUĆE KORISTI
Pomaže pri sprječavanju bolesti koronarnih arterija i srčanog udara snižavanjem sveukupnog kolesterola i "štetnog" LDL - kolesterola.